Eetdagboek van Ilse!
Snoepen kan. Ik snoep zelf nooit omdat ik geen discipline heb. Het is alles of niets. Bij mij is 'cheaten' vaak eens jus op de aardappelen doen of wat extra hoog zitten in koolhydraten. Of soms eens wat sportdrank. Sportdrank is ook troep trouwens. Topsporters drinken dat spul niet, kinderen drinken het. Als je dan toch wat suiker wilt tijdens intensief sporten, ga dan voor kokoswater of water met wat dextrose.
Als je echt eens snoep wilt eten, doen dat dan in het weekend. Doordeweeks gewoon weer de routine. Merk je dat dit te lastig is, snoep dan ook doordeweeks met mate. Langzaam kun je eventueel helemaal je snoep schrappen. Dit hangt helemaal af van je motivatie en discipline.
Zoals ik al zei, het moet vol te houden zijn. Het gaat om de routine. Af en toe afwijken van de routine is niet erg. Want we zijn niet echt aan het diëten. We zijn een gezonde voedingsroutine aan het aanhouden. Kijk maar in het topic van janson69. 17 kg afvallen in 11 dagen. Zonder te eten ja (H). Maar je metabolisme valt stil op spaarstand en na het eten slaat het lichaam werkelijk alles op. In no time weer 17 kg erbij. Wat ik wil zeggen: Blijf eten, Staar je niet dood op calorieën. Ik tel niet eens calorieën. Ik doe alleen schattigen. Ik probeer, experimenteer en luister en kijk naar mijn lichaam. Kijk in de spiegel en bepaal of je tevreden bent. Stuur vervolgens bij indien nodig.
Succes!
Sjoerd
Trouwens: Dranken is prima. Zou persoonlijk citroensap in je water erbij houden, en de limonade weghalen. Limonade in water, en zeker als je dat geroutineerd gaat drinken, gaat je bloedsuikerspiegel vrijwel constant verhoogd houden.
|