PCOS en afvallen
Hoi,
Ook ik heb het PCOS, ontzettend vervelend. Mijn grootste struikelblok tot nu toe is mijn overgewicht. Ik bn 1.65 lang en week 80 kilo. Dat is dus veel te veel. Ik eet niet meer of ongezonder als de meeste anderen mensen, maar toch slaat alles wat ik eet in als een bom.
2 weken terug ben ik in het ziekenhuis geweest naar de Internist( doorgestuurt door de huisarts) hij heeft mij bloed laten prikken om op het een en ander te testen waar ik volgende week de uitslag van krijg. Anyway hij had het over een medicijn waar je voornamelijk gewicht mee verliest. Had iets te maken met je bloedsuiker geloof ik. Het schijnt bij redelijk veel mensen goed aan te slaan.
Ik heb hier op het forum rond zitten kijken en mijn oog is toen gevallen op Xenical. Ik weet dat pillen niet de beste oplossing zijn, maar aangezien de arts mij heeft gezegt dat geen enkel dieet helpt voor dit probleem, lijkt dat me de beste oplossing.
Ik heb ook zitten kijken voor liposculptuur, want het vervelende van het PCOS is dat de gewichtstoename voornamelijk rond de middel zit en dat haalt de vetcellen permanent weg. Ik ga volgende week aan de Internist vragen hoe hij tegen deze "oplossingen" aankijkt. Ik hoop maar dat het positief is.
Gr. Jacqueline
|